vineri, 24 decembrie 2010

PENTRU PRIETENI FAINI (1)

Surpriza acestui an sunt două fiinţe deosebite, prietena de suflet Ileana Brie  şi prietena sa, şi a mea,sper, Gina Austen...
Doi prieteni şi colegi din presă trecută, Marcel Petrişor şi Vasile Manea, mă sună după multă vreme, condamnabil de multă vreme, ca să mă invite să cunosc două profesoare de-a lor....Şi caută să mă convingă (să mă scoată din casă), cu argumente precum: "hai, mă Dane, să cunoşti două doamne profesoare foarte faine, au trait în străinătate mai bine de două decenii, ne-au marcat tinereţea..bla...bla". "Perspectiva" vizitei m-a speriat...dar nu găseam pe moment motiv de eschivă...(în gând: "futu-i, ăştia-mi programează o întâlnire cu două osaturi, nişte bătrâne matroane, sofisticate, sclerozate, insipide). Dar, pentru că pe ei nu i-am văzut de prea mult timp...am mormăit, "bine, da nu stau mult, şi vin, dacă veniţi după mine...). M-am dus cu o imensă plictiseală, cu sentimentul ratării unei zile...
Când colo, mă întâmpină două fiinţe minunate, din generaţia mea, dar mult mai tinere decât mine. Spirituale, luminoase, sincere, şi mai "bolunde" ca mine pe TOT CE-I FRUMOS ŞI TINERESC. Futu-i ! (mi-am zis).
Şi-apoi, în viaţa vieţii mele, nu iubesc mai mult decât MĂMĂLIGA CU BRÂNZĂ...Acolo am "gasit-o" ! Ce ziceţi ?
Eu, un urs, ele, nişte faine, un pic şi cititoare a scrierilor mele, mai mult, atente la "recomandările" prietenilor mei : ...au cântat, alături de Marcel Petrişor, cea mai penibilă melodie a iubirii mele din tinereţe, Margareta Pâslaru, "Două rândunici"...doua mari, şi două mici, au trecut pe'aici...Ha....
M-a impresionat profund spiritul tânăr, frumuseţea sufletească, candoarea....toate acestea, păstrate în ciuda miltor ani petrecuţi în exil....(despre asta vom mai vorbi).
Filozofie ...de doi bani, poate: "Nu te duce nicăieri cu sufletul încrâncenat, ŞI CU PĂRERI PRECONCEPUTE !
Prietenei Ileana, şi prietenei Gina, două colinde...."atipice":

"Să hii gazdă sănătoasă, să primeşti colinda noastră
Co-n colac de grâu frumos
Ca obrazu lu Cristos
Colacu cât masa
Masa cât casa
Colacu cât rotiţa plugului
Ţup! în traista pruncului!


"Colindiţă cu codiţă
Daţi-mi cârnaţi, daţi-mi ptiţă
Că mni scurtă bundiţa
Şi puţuca mi-o-ngheţa"

Prietenbe dragi, vă sărut şi vă doresc din tot sufletul, CRĂCIUN FERICIT !

(in seara asta revin si pt alti prieteni)

Un comentariu:

  1. Draga Dan, blogul tau imi "casuneaza" mare bucurie. Voi fi un cititor fidel!
    Sunt onorat ca voi intra in istoria ta personala ca interpret, impreuna cu Ileana, al celebrei piese "Doua randunici". Oricum, trebuie sa-ti marturisesc ca alaturi de ea as prinde aripi (vezi tema cantecului) chiar daca as canta Balada motostivuitoristului de la ORACA !
    Da, subscriu intru totul la concluzia ta provizorie, in cele din urma ideile preconcepute ne pot juca feste cu mult mai mari decat realitatea ; pentru ca, nu-i asa, nu stii niciodata cand poti avea sansa sa intalnesti asemenea splendide exemplare feminine (iertat sa fiu) precum Ileana si Gina, in prezenta carora si inima si spiritul bietului om se trezesc la viata. Te felicit ca le-ai cunoscut si ma bucur in egala masura pentru ele ca te-au intalnit !

    RăspundețiȘtergere